När sonen fyllde 2

Söndagen den 25:e maj var den stora dagen. Vi hade bokat en lokal eftersom vårt hem är för litet för gästerna, och sen orkade vi inte städa. Vi hade skickat alla inbjudningar, och dom flesta skulle komma. Vi hade gjort en lista på saker vi skulle bjuda på, bullar, kakor, tårta, kladdkaka och cheesecake. Vi bakade allt utom kakorna själva. Jag kände mig faktiskt inte lite duktig. Dessutom gick nästan allt åt. Helt otroligt.

Förra året då fick vi äta tårta och smörgåstårta i över en vecka. Vi var mer än lite less mot slutet. Vi bestämde oss för att inte ha ett öppet hus som vi hade förra året. Folk dök upp från 10 på morgonen till drygt 20. I två dagar. Jag kände att jag orkade inte det i år.

På morgonen den 25:e var fortfarande en massa saker ogjorda, så jag ställde mig och bakade, och sambon fixade runt huset och underhöll barnen. När klockan närmade sig 13 och äldsta sonen fortfarande inte hade somnat för att sova middag kände jag mig stressad. Och ungefär då gick sambon och hämtade nyckeln till lokalen.

Han ställde i ordning lokalen, bord, stolar och duken. Jag kom dit med kaffet och barnen. Vi blåste upp ballonger tills jag förbannade mig själv för att jag röker, sen var det skytteltrafik med fikat som gällde. Och födelsedagsbarnet hade fortfarande inte sovit en sekund.

När han inte somnade mellan 12-13 så ansåg jag det slaget förlorat. Folk började dyka upp, vi satt och skvallrade, sonen slet upp paket för glatta livet. Han fick massor av leksaker att leka med i sandlådan. (Som en pik till sambon att han ska bygga ihop sonens sandlåda).

Bakom lokalen finns det en lekpark. Födelsedagsbarnet var så intresserad av att fika att han drog dit och åkte rutchkana och gungade. Lekte även lite med sina nya leksaker. Bland annat fick han en bil av sambons mormor som han blev kär i. Den skulle åka med honom i kanan. Först bilen, sen pojken tjutandes av skratt direkt efter.

När han sen skulle nattas då följde bilen med ner i sängen. Han höll om den som en snuttefilt, och grymtade mycket nöjt i sin säng.

Nu har jag tyvärr inga bilder från kalaset. För smarta som jag och sambon är så glömde vi kameran. Men vi väntar på bilder från lite folk som var där. Ni får ha tålamod med korkar som oss. :-D

Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Gammelmoster

Trist att jag inte var där...men ni verkar ha haft skoj och det är huvudsaken!! Kramar i massor!!

2008-06-02 @ 17:33:29
Postat av: En annan Gammelmoster

Grattis stor trollet hoppas att du fick en trevlig födelsedag, massor av kardborrskramar, vi syns kanske när ni kommer till storstaden.

2008-06-02 @ 19:22:37
Postat av: jessica

Duuuuu, nu får du fan uppdatera snart =p
pusså kram

2008-06-05 @ 23:48:00
URL: http://blondiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0