Linda Rosing, kvinnan vi alla älskar att hata

Efter att en kompis hade skrivit om boken "my beautiful mommy", och Linda Rosings kommentarer om boken så vart jag väldigt nyfiken på hennes blogg. Så nu sitter jag och läser den för fullt.

Bloggen är både intressant och skrämmande på samma gång. Lika intet sägandes som min egen. Den betyder nog bara något för mig själv. Men skillnaden är att hon är en offentlig person och därmed har en massa som läser hennes blogg.

Efter att ha sett henne på Big Brother och sedan i ena tidningen efter den andra, sedan hon kom ut ur huset så har man fått intrycket av att hon är väldigt mediakåt. Något som inte ändras efter att man läst hennes blogg. Dessa citat är från hennes blogg:

"Det var kaos i går kväll,jag kände mig som en super star,alla stod i kö bara för att få fota med mig. Och ja det är sant! För att få titta på mig. Både Martin och alla dom andra stod där och bara gapade! Som sagt jag kände mig som askungen på den stora balen..........I Love it!"

Och

" Det blev ett hejans fotande när jag klev in genom Josefinas dörrar.
Och jag är alltid lika nervös.

-Linda titta här,titta här säger alla fotografer samtidigt.
Där står man och fotograferna trängs för att få sin bild.

Så ska man försöka se snygg ut i alla vinklar oxå. Vilket är helt omöjligt kan jag lova.

Som sagt det går inte att beskriva, men jag känner mig som en filmstjärna som kliver in på stället och där står alla och väntar på att fota ja, just mig. Hm ,det där lät ego men det är 100 procent sant vill jag lova.

Jag vänjer mig aldrig med att vara känd och stå i fotografernas blixtrande ljus. Tycker att det är lika nervöst jämt.."

Liknande citat hittar man lite överallt i hennes blogg. Hon verkar vara väldigt upptagen med att synas ute i svängarna och vill hemskt gärna bli fotograferad.

Hon har blivit erbjuden att sjunga i melodifestivalen (inte Sverige tack och lov, utan något annat land). Men jag är tacksam att hon hade tillräckligt med självinsikt att inte tacka ja. Hon valde att tacka nej när hon hörde att hon måste sjunga live, och hon vet att hon inte har röstresurserna för det. Jag tänker bara på hur knäckt hon hade blivit om hon hade ställt upp, och sedan inte fått några poäng. Jag tvivlar på att hon hade klarat av den sågningen.

Att hon är besatt av sitt utseende, det förstod man redan när hon var i Big Brother huset. Men här i bloggen talar hon bara om hur snygg hon är, och sen kör hon med en det osexiga "namedropping". En annan otroligt irriterande sak hon gör är att skriva på engelska med jämna mellanrum. Saker som I love it, little bit crazy osv. Jag har bott utomlands i 8 år, under dessa år pratade jag knappt ett ord svenska, men jag kunde prata ren svenska när jag kom hem till Sverige igen, utan att köra med engelska fraser hela tiden. Jag har som sagt otroligt svårt för när kändisar beter sig som om att man glömmer sitt hemspråk när man bott utomlands i två veckor.

Hon visar bilder när hon får botox injicerat i ansiktet. Hon målar upp en glamorös bild av sig själv, och sina skönhetsingrepp. Jag tycker sådant är ansvarslöst. Visst föräldrar har yttersta ansvaret för att uppfostra sina barn. Men att säga att dom inte blir influerade av media är att vara naive. Det spelar ingen roll om man dagligen säger till sina barn att dom är det vackraste som finns när media säger att du är bara vacker om du har GIGANTISKA bröst, smal midja, platt mage, platinablonderat hår och putande läppar. Det finns ett skäl till varför ätstörningar är så vanligt bland inte bara tonårsflickor, men även tonårspojkar. Japp, grabbarna ligger inte långt efter längre, inte när det gäller ätstörningar.
Media och klädesaffärer gör barn, ja barn, till sexobjekt. Det finns bh att köpa till barn. Barn som fortfarande går på dagis. Det finns stringtrosor till BARN i 7-års ålder. Vad är det för värld vi lever i när vi klär barnen (speciellt flickor) i kläder som är på tok för vuxna för deras ålder. Nej jag är ingen mossig gammal kärring, men jag har allvarliga problem med stringtrosor och bh till flickor som knappt börjat skolan, eller kjolar som knappt täcker deras rumpor.

Jag läste på text-tv för några dagar sen att var 5:e svensk tycker att tjejen får skylla sig själv om hon blir våldtagen, hon klär sig för utmanande, är för full eller gjorde inte nog med motstånd. Vad är det för värld vi lever i när vi säger till ett offer att hon har sig själv att skylla. Skulle någon på fullaste allvar säga till en bilägare: "Att vet du, skyll dig själv, du har en bil, den är röd och du hade inte larm på dig, så skyll dig själv att den blev stulen." Nej just det. Eller om det vart ett inbrott hos någon, skulle man på allvar säga till den personen: "Om du inte hade haft en tv eller dvdspelare så hade det här aldrig hänt."
Nyligen vart en man våldtagen i en trappuppgång. Ingen kommer säga till honom att han var för utmanande klädd, eller att han inte gjorde tillräckligt med motstånd.

Jag tycker att det är allas ansvar att barnen idag växer upp till individer med gott självförtroende, bra självkänsla och framförallt, trygghet och kärlek. Jag måste hålla med det Afrikanska ordspråket som lyder: det krävs en by för att uppfostra ett barn. Man måste hjälpas åt, alla måste ta sitt ansvar för våra barn. Barnen är vår framtid, och vi hjälper dom inte genom att visa dom att dom duger inte som dom är, utan behöver skönhetsoperationer för att duga.

Tack för ikväll, ni som orkat läsa igenom detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: Gammelmoster

O så skönt att det finns andra än jag som hatar det ytliga jättebröstiga blonderade ideal som råder!! jag väler bort både linda rosing, victoria silvstedt och carolina gynning. deras åsikter har inget värde i min värld!!
Som mamma till en liten tjej måste man ju tänka på allt sånt här...hela tiden!
Kram på er däruppe, vi ses snart!

2008-05-06 @ 19:27:01
Postat av: Jennie

Du är långt ifrån ensam om att tycka att det idealet är galet och vansinnigt. Att Linda Rosing gnäller över att hon har ont i ryggen när hon har stoppat in 1 kilos implantat i vardera bröst, gör att hon tappat ALL min sympati. Min mormor hade naturligt stora bröst, hennes vägde närmare 2 kg styck, och var tacksam när hon fick cancer och äntligen fick bort en del av dom. Så att kvinnor som förstorar upp dom så enormt, det är något som övergår mitt förstånd.
Kram på er där nere. Det är bara lite över en månad så kommer ni.

2008-05-06 @ 20:18:37
URL: http://rovardotter1971.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0