Jag nästan skäms över mig själv

Efter att ha bott i USA i 8 år så bestämde jag mig att om jag någonsin fick barn så skulle jag ALDRIG ställa ut mitt barn i någon som helst form av skönhetstävling. Inte via foto, eller ren och skär skönhetstävling, inte ens en talangjakt. Jag skulle ALDRIG sätta en sån press på mitt barn. Inte heller skulle jag tvinga mitt lilla knyte att göra saker dom inte ville, så som spela fotboll eller piano mot deras vilja. Inte för att jag har blivit tvingad till vare sig sport eller musik, utan för att jag vill att mitt barn ska känna att han duger för att han just han.

Men till min stora skam så har jag anmält min äldsta till en fototävling här i stan. Vinner han den här i stan så kommer han vara med och tävla i Göteborg (om jag inte minns helt fel). Det är en tävling hos en lokal fotograf (än så länge), och den som vinner hos henne går som sagt vidare i en nationell tävling och tävlar om en resa till Eurodisney i Paris. Jag kan lova att det är inte resan som hägrar i mina ögon, jag vinner hellre en fotosession med denna fotograf.

Vad var det som gick snett i mitt huvud? Jag som aldrig skulle göra något sånt här. Ja det kan man ju fråga sig. Jag vet inte. Jag såg annonsen i en lokal gratistidning, och jag bestämde mig på fläcken att här ska min son ställas ut. Jag ringde och fick all information, och nu den 24:e maj avgörs tävlingen. Mellan 10-14 ska alla som vill gå till fotografen och rösta på det foto (egentligen barn) dom tycker är finast. Och ja, JAG tycker verkligen att mitt barn är vackrast i världen. Tyvärr har jag ingen kopia jag kan lägga ut på nätet på tävlingsbilden. Men jag hoppas att jag får både en papperskopia och en digitalkopia när tävlingen är slut. Fotografen ska skära om bilden lite, och lägga till några effekter på vår bild. Och till min stora skam så hoppas jag av hela mitt hjärta att min son vinner.

image6

Hade det varit mina privata bilder jag skulle tävla med så tror jag att jag hade valt den här.

Nu hägrar frukosten. Vi ses kanske senare idag.

Kommentarer
Postat av: blondiie

yhan e sin mor upp i dagen

2008-05-11 @ 18:34:34
URL: http://blondiies.blogg.se
Postat av: Gammelmoster

Han är så lik sin far, och sin farmors brorson.....
;o) vänta...det blir ju sin fars kusin!! Undrar om jag är en korkad människa....

2008-05-12 @ 19:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0