Jag är som amerikanska Marinen

    Jag har insett att jag börjar likna amerikanska Marinen. Jag får mer gjort innan 10 än dom flesta på en hel dag. Jag ska visa hur min dag såg ut igår.

  • 06:15 vaknade av att det äldsta trollet väckte det yngre
  • 06:30 yngsta trollet krävde att jag klev upp.
  • tömde diskmaskinen (jag minns inga klockslag efter att jag kom ner)
  • fyllde den med disk
  • tvättade 3 maskiner tvätt
  • torrmoppade ca 40 kvadrat
  • vikt undan den tvätt som hängde på tork sedan tidigare

    När klockan var 09:50 hade jag fyllt tvättmaskinen för tredje gången. Det enda som hände efter kl 10 var att jag tvättade några maskiner tvätt till, matade den yngre, och gjorde puré på jordgubbar, hallon och blåbär. Vill ni ha recept på billig glassås med fruktsmak, då rekommenderar jag starkt att ni köper 1 kg frusna jordgubbar, 500 g frusna hallon och 225 g blåbär. Koka i drygt 10 min, sen körs det i mixer i ca 20 sek. Svingott att ha på glass.

    Här i Boden där vi bor har ju våren kommit. Äntligen, inte en dag för tidigt. Men jag har kommit på att jag inte skulle ha något emot att skippa våren och gå direkt till sommaren. Vi har en hund. Inte en jättebjässe till hund, men normalstor. Han väger ca 30 kg och lystrar till namnet Lotus. Han har kort sträv päls, med tassar som är större än mina handflator. Varför är detta viktigt att veta. Jo, för att dessa tassar drar in MASSOR av lera, grus och sand, varje dag, varje gång vi varit ute på en promenad. Varför torkar vi inte av hunden? Det gör vi, VARJE gång han ska in. Ändå får vi ihop en halvsandlåda varje dag. Detta skulle inte vara så farligt om den yngsta kunde gå, eller till och med krypa, men han ålar. Han har inga kläder mer än en dag numera. Alla kläder blir gråa på magen. Visst är det snällt att han vill hjälpa sin mamma att städa, men någonstans får man faktiskt dra gränsen. Jag personligen drar den vid tvätta-golven-med-rena-kläder.

    Igår läste jag en gammal jobbarkompis mans blogg, och han hade ett inlägg som jag tycker borde föras vidare.

Rubriken var: Bojkotta INTE OS i Peking.

    Först undrade jag vad han var för sportfanatiker, men när jag läste texten så förstod jag vad han menade och hur han tänkte. Han förklarade att han tyckte att det var lite sent påtänkt att bojkotta OS i Peking NU, man borde ha gjort det när dom ansökte om att få vara OS Värd. Han tyckte vidare att de som kommer att stänga av sina tv-apparater under OS är nog sporthatare, för en person som VERKLIGEN gillar sport kommer inte att stänga av sin tv för att Kina fängslar den del av sin befolkning som inte tänker som regeringen.
    Sen ifrågasatte han själva resultatet av en bojkott. OS har bojkottats två gånger tidigare. 1980 (sommarOS i Moskva), och 1984 (sommarOS i Los Angeles). Hur lång tid efter 1980 fanns kommunismen i Sovjet? Till slutet på 80-talet eller början på 90. Alltså var det inte så att Sovjet ändrade sin policy när dom såg att västvärden inte kom till OS. Kina kommer inte ändra sin regim, eller sitt tänkande för att svenskarna vägrar slå på sina tv-apparater och titta på när Carolina Klüft tävlar. Han anser att det bästa vi kan göra är att åka dit och visa kineserna vårt stöd.

Något att tänka på kanske. Men i det här huset ska vi se på OS.

Tack för mig, leverpastej Kram och god natt

Kommentarer
Postat av: jessica

haha du är underbar.
har dock en ide.
om du tar minsta å sätter på en body, och koppel.
sen doppar du barnet i tvättbaljan med såpa å hela skiten, sen svishar du med lätta knyck på handleden så barnet far faram och tillbaka? då blir d skitrent! det gäller dock att ha rätta knyclen så man får till det ordentligt. lycka till
kram

2008-05-05 @ 09:34:38
URL: http://blondiies.blogg.se
Postat av: Jennie

Eller så får jag sy en dräkt av mircrofiber, dra på honom den, och låta han torka golven åt mig. :-D Barnarbete är det bästa arbetet.

2008-05-05 @ 10:49:58
URL: http://rovardotter1971.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0