Finkänsliga vänligen titta bort

    Jag har insett att man inte får vara finkänslig när man är småbarnsmamma.

    Det är så mycket som är äckligt runt små barn. Spyor och bajsblöjor är vardagsmat, men även rinniga näsor, eller kusar i samma näsor som är större än vad man tror är möjligt. Och det måste ut, annars dör väl ungen av syrebrist.

    Första sonen har kissat och spytt på mig mer gånger än jag orkar komma ihåg. Men han har ju som jag skrev tidigare snytit sig på mina kläder. Han har dock aldrig bajsat på mig. Men mellan Lucia 07 och till för bara någon månad sen har han haft räserbajs. Vid vissa tillfällen har han varit så lös att det runnit som vatten längs benen. Och då får man inte vara finkänslig kan jag lova. En ledsen liten pojke som skäms för att han bajsat ner sig får man inte visa att man tycker att det luktar illa eller är äckligt. Det skulle ge honom skamkänslor, och han rår ju inte för att han är taskig i kistan.

    Han har också vid flera tillfällen spytt. Och då pratar jag inte en liten klutt man torkar upp med papper, utan excorsisten volymer. Och han börjar alltid att gråta efteråt. Och när lillpojken står där, har spytt ner hela sin säng kl 22 och tårarna sprutar ur ögonen på honom, då kan man inte vara finkänslig och säga till honom att mamma kramar om dig när du har duschat. Det är bara att hålla sitt lilla knyte i famnen, trots att han är täckt i spyor.

    Den yngre sonen bajsade i badkaret vid ett av tillfällena när vi badade. Om jag inte minns helt fel så ammade jag honom i badkaret. Och DÅ bestämmer han sig för att bajsa. Jag visste inte att det kunde rymmas så mycket bajs i en sååå liten pojke. Men för er alla som undrar, det rymms bra mycket i en så liten kropp. Han har för övrigt också kissat och spytt ner mig. Han har dock inte snytit sig på mina kläder. ÄN!

    Det är den yngre upplagan som brukar ha kusarna. När man tycker att man är snäll som hjälper honom att kunna andas bättre genom att man avlägsnar vad som känns som flera kilo snor ur näsan på honom, då gallskriker han som att man stuckit kniven i honom. Otack är mammans lön. ;-)

    Det blir bättre har jag hört. Kanske slipper jag vara så äcklig i framtiden. Slippa vara täckt i spyor, renbedda en säng efter en diarréattack, eller agera snorpapper ska bli skönt. ;-)

Ni som undrar varför jag nästan alltid skriver om mina två små troll så kan jag berätta att jag är med dom nästan hela dagarna, från att jag kliver upp tills dom lägger sig runt 20 tiden. Så det är inte mycket i mitt liv som händer, där dom inte är huvudrollsinnehavare.

Men nu till sommaren ska det hända grejer här i hushållet. Jag ska ta svenskt körkort. Jag har haft amerikanskt körkort sen 90, men det har gått ut, och gäller ändå inte i Sverige. Men till hösten är det bara att hålla sig inne, då är det förhoppningsvis ytterligare en dåre till på vägarna. :-D Önska mig lycka till.

Nu ska jag ta in den rena tvätten, och sen är det sängen som gäller för denna donna.

Kram på er alla.

Kommentarer
Postat av: blondiie

jag skrattar så jag döööööööööör, tårarna rinner som fan. det stämmer så jääääääääääävla bra. hahaha måste torka av alla tårar.
puss på dej gumman

2008-05-05 @ 09:37:58
URL: http://blondiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0