Äldsta sonen fyller 2

Om 5 dagar fyller vår äldsta son 2 år. Tiden har gått ruggigt fort. Jag tyckte inte att det var länge sen som jag och sambon träffades, och nu fyller det stora trollet 2 år. Det är nu 3 år sen jag och sambon träffades. Ja, det gick fort att skaffa barn, men det var inte riktigt meningen att skaffa barn, och inte så fort. Men det blev en trevlig överraskning.

Vi har spenderat 2 dagar med att handla allt som vi ska ha med på hans lilla kalas, men vi har ändå inte köpt allt än. Vi har ballonger kvar (tror jag). Sen på lördag och söndag morgon ska vi baka det sista. Vi har bakat bullar och lite kakor. Vi var smarta i år, vi åkte till en budget affär och köpte kakor. Varför stå och slava i köket och baka kakor till förbannelse, när man kan köpa 3 burkar kakor för 20 kr. Vi tog det lätta och faktiskt billiga sättet.

Vi var hos svärmor för någon dag sen. Hon hade letat upp en bild att ha på plakat när sambons syster nu ska ta studenten. Medans hon letade efter en fin bild på svägerskan, så hittade hon bilder på sambon och på hans kusin (svärmors brorson). Vår äldsta son ser ut som honom. Mmmm jag vet vad ni tänker, sambon kan ju försöka svära sig fri, men det går inte, sonen är en kopia av honom. Både till humör och utseende.

Jag tyckte ett tag att sonen var lik mig, men i julas fick jag syn på en bild på sambons kusin när han var runt 2 år. Jag ryckte till och var tvungen att titta en gång till. Det var så kusligt likt min son. Sambons mormor såg min reaktion och sa: "Visst är stora trollet lik pojken på bilden?" "Mmmm" var det enda jag kunde få fram. "Det är din sambos kusin, och han är ungefär 2 på bilden." fick jag till svar.

Jag gav mig direkt, sonen är lik sin far, kusligt lik sin far. MEN jag vill visa att han även är lik mig. image11

Jag som liten

image12

Äldsta sonen, ungefär 5 månader

image13

Yngsta sonen, mellan 3-4 månader.

Kanske yngsta sonen brås mer på mig än den äldre. Jag får väl ge mig. :-D

Nu är det sängdags här i huset. Den yngsta har för vana att vakna ett par gånger under natten, och jag vill sova så mycket som möjligt mellan dessa gånger, och när det är dags att vakna för dagen.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Gammelmoster

Underbara bilder!!!!! ;o)

2008-05-22 @ 18:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0