Myggdjävlarna har invaderat Norrbotten

Myggdjävlarna har kommit nu. Jag har ingen aning om vad myggor gör för nytta, ingen vad jag kan se. Kan endast vara bra som föda åt fåglarna, men jag lovar att jag kan mata dom stackarna, så kan myggorna utrotas från denna planet.
Som ni märker är jag inte ett stort fan av myggor. Jag tycker att dom är ett av Satans påhitt. Har aldrig gillat myggor, men har tidigare år stått ut med dom. Irriterat mig på dom, javisst, men inte mer än så. Vad är skillnaden undrar ni? Och varför detta hat mot dessa små insekter som surrar och suger ens blod. Jo, vår äldsta son är allergisk mot myggbett. Blir han biten av en mygga så sväller bettet upp och blir lika stort som ett getingstick. Och det kliar på den stackars barnkroppen så att han inte kan sova. Han kliar sönder betten, och fortsätter sen klia ett tag till, så det gör ont på honom. Sen ligger han och gråter i sömnen. Den senaste veckan har vi inte fått mycket sömn på nätterna. Här ska ni få se bilder på hur ett myggbett kan se ut, och bettet är flera dagar gammalt vid det här laget.



Halva foten svällde upp när han fick det här bettet, och ja, det är bara ett bett.



Han har 5 bett till på det här benet. Alla ser lika trevliga ut.



Här är 3 av dom andra betten som sitter på samma ben som den tidigare bilden. Han har kliat sönder 2 av dom, och det tredje uppe vid knät är inte lika sönder kliat. Men det är ett myggbett per ställe.

Det vart så illa att jag satt och smorde sonen med en kortison salva jag har på recept, bara för att lindra hans klåda. Jag googlade och fick fram att alsolspritslösning kunde hjälpa. Jag provade varje huskur jag läste om, bara för att lindra klådan. Ingenting hjälpte nämnvärt. Till slut ringde jag till vårdcentralen, och vi fick träffa en läkare, och han tyckte att sonen reagerar ganska så kraftigt på myggbetten. Vi fick Tavegyl utskrivet, och nu börjar dom äntligen att läka, och försvinna. Plus att sonen sover bättre.

Det enda vi kan göra denna sommar är att klä på pojken. Han får gå i långärmat och långbyxor hela sommaren. Det kommer inte vara många dagar han får gå i shorts, och vara utanför vagnen, som har myggnät.

På kvällen den 6:e juni var vi hos ett par kompisar, och dagen efter hade sonen 3 bulor på huvudet, 3 nya myggbett. Jag trodde att han skulle klösa sönder skallen. Jag har verkligen lidit med pojken.

Om någon vet någon bra anledning till att myggor finns, eller vill veta lite mer om häxbrygder man kan göra själv i hemmet är det bara att skriva i kommentarerna.

Förlåt också att jag varit dålig på att skriva här.

Kram och förhoppningsvis så syns vi redan imorgon. Då ska jag visa bilder på hur pojkarna leker här hemma. :-D

Kommentarer
Postat av: Gammelmoster

MyggA är jättebra!!!!! Man kan använda det från att de är 6 mån tror jag...vi satte det på amandas kläder när hon var liten.

Sen så kan man DIREKT man ser betten ta salubrin, ev utspätt, läs på flaskan, och badda med.

kramiz!

2008-06-09 @ 19:26:28
Postat av: Blondiie

Det är INTE bra, dom står som en gloria runt skallen, jag testade å ar aldrig fått så mkt bett!!!

Australian body care funkar, finns på hälsokosten. sen har jag hört odm inte gillar vitlök å i med d i maten. pussar på dina änglar

2008-06-09 @ 22:30:41
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0