Min nya passion

Jag får nya passioner här i livet lite då och då. När jag först flyttade till Norrbotten så var det Sudoku, sen vart det gratis prylar på nätet, sen vart det lite det där med att satsa pengar på oddset. Nu är min nya passion plastburkar, Tupperware.

Vilken underbara uppfinningar dessa plastprylar är. Jag har än så länge köpt spillfria muggar, en ostkupa, och nu idag köpte jag en grej som hackar lök på mindre än 20 sekunder, och jag slipper stinka lök i en vecka. Jag vrider bara lite lätt på burken, och sen har jag finhackad lök. Vrider jag mycket så har jag lökpure. Vilket är kanonbra när man ska göra köttbullar, eller köttfärslimpa, och man vill ha den där riktigt finhackade löken. Eller den dagen när kidsen kommer och säger att dom inte gillar lök, då finhackar man löken så att den inte syns. Sen mumsar kidsen i sig lök för glatta livet.  Mowahahahaha.

Det finns massor av andra kanonbra saker man vill köpa när man sitter där. Har en kompis som pärlar, där jag ser matlådor, ser hon lådor åt sina pärlor. Om sambon skulle vara med, så skulle han se lådor åt skruvar och spikar. Jag funderar på att köpa en låda för marinering åt sambon. Han är inte bara grillmästare, utan även kocken i huset. Och jag är den som diskar, och jag är lite less på att diska plastpåsar efter att vi har grillat. Dessutom så mörar lådan köttet åt en. Hur fiffigt är inte det.

Till något helt annat. Yngsta pojken har börjat sin vandring genom huset nu. Han reser sig mer än gärna mot möbler, och trippar på tå längs samma möbler. Det går inte alltid bra, men många gånger gör det faktiskt det. Och ibland så sitter man bara under vardagsrumsbordet och filosoferar, och ibland så kommer storebror och håller honom sällskap.

Tyvärr gick det inte att ladda upp en bild just nu. Får ta det sen.

Nu kallar den lilla på mig. Får uppdatera mer senare.

Kommentarer
Postat av: Blondiie

ÅÅÅ va mysigt när dom börjar gå!

den där lökdelaren lät mer n fiffig. fungerar den? köpte nån skrot på ica men den trasade sönder å ingen jag känner tycker dne är bra, men denna lät ju toppen =)

Även marinad saken,,, DUUU, varför börjar du inte sälja då får man ju massa saker själv hahahaha...

läste att kriruna fick snö igår, klarade i er?

som du ser i min blogg är telen sönder men snaaaart får du åter skavsår i öronen. Puss på dig darling =)

2008-06-10 @ 22:06:57
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Blondiie

Gissa vem som skall på tupperware den 26e?

Tackade ja endast för jag läst om din lökgrejs...

Vad kostade den?

kramis

2008-06-16 @ 16:29:47
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0