Jag har så många planer

Jag hade tänkt att jag skulle börja ett nytt liv nu. Jag har ju cykel. Jag ska ju börja cykla till dagis med den äldsta till hösten. Hellre cykla än gå, speciellt när jag slipper dra vagnen drygt 2 mil när jag cyklar.

Så nu tänkte jag till. Självklart så ska ju hunden få sig lite motion också. Stackarn gör ju inget annat än blir misshandlad av våra små troll. Han ligger där så snällt och tar emot små fingrar i näsan, eller små händer som drar honom i pälsen. Och innan alla djurvänner hoppar på mig, tro mig jag skickar det stora trollet till sin skamhörna när han gör illa hunden, men eftersom jag inte kan vara överallt samtidigt så hinner han ibland peta hunden i näsan, eller öronen, dra honom i svansen innan jag kommer dit och säger åt honom att så behandlar vi minsan inte djur i den här familjen, och sen plockar bort honom från hunden.
Så nu hade jag tänkt tanken, men självklart måste jag ju vänja honom vid att springa brevid min cykel, och otränad som han är så kan jag ju inte dra iväg och cykla 1 mil med honom det första jag gör. Så ut på en pissrunda, annars flyger jag väl över styret när han tvärnitar för en välbehövd pisspaus, sen ut med cykeln. Vi tog en runda på kanske 500 meter. Alldeles lagom för oss att börja med. Hunden överlycklig över att äntligen få springa, han sprang som en tok i början, och sen mot slutet gick det i en sakta trav. När vi kom hem hängde tungan som en slips och han flåsade. En kvart senare så var han redo att springa igen, men han får vänta tills imorgon med det. Vi ska sakta men säkert bygga upp till en 1 mils tur med cykeln.

Sen hade jag tänkt dra iväg med cykeln när den yngsta hade somnat. Det brukar ta hela 10 minuter att söva det trollet, men inte idag. Han kände väl på sig att jag ville ut och motionera innan jag tittade på Lyxfällan (skitkul program om folk som har mer kreditkort än vett i huvudet). Så ikväll började jag söva honom vid 19:50, han somnade 21:15. dvs en kvart efter att programmet börjat. Han vill nog ha en blekfet mamma resten av sitt liv. Jag har satt som mål att jag ska gå ner mellan 12-17 kg till nästa sommar. Jag har inte klurat ut hur jag ska motionera när snön har fallit, och jag inte kan cykla, men den dagen den sorgen. Just nu känns det bra att jag har cykeln, så jag kan cykla några mil om dagen så småning om.

Nu är det dags att städa upp alla leksaker, och sen rensa en kattlåda, sen i säng och läsa en trist bok som jag ska antingen sälja eller ge bort till någon stackars ovetande.

Kram och nyp i kinden

Kommentarer
Postat av: Blondiie

Denna sakll vi testa nästa vecka gumman!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article2675142.ab

Sen finns denna med:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article1887492.ab

2008-06-18 @ 11:55:52
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Blondiie

VRÅLAR!!!!

JAA MÅ HON LEEEEEEEEEEEEEEVA, JA MÅ HON LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVA, JA MÅ HON LEVA UT I HUUUUUUUUUUNDRAAAAAAAAAAADE ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR!!!!

Grattis och puss på min bästa älskade vän!

krma jessica

2008-06-19 @ 09:04:02
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Din riktiga moster

Grattis på din födelsedag jag trodde att du skulle ha skrivit något idag 19/6, Hoppas att du får en trevlig födelsedag.

Kramar i massor från din moster + 3S.

Ha det så kul med din cyckel..................

2008-06-19 @ 11:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0