Vårstädning av radhus

Jag antar att vi har drabbats av vårstädning här i vårt lilla hem.

Sen i måndags har vi dammsugit bottenvåningen varje dag. Lillkillen krälar på golvet och visar oss hur smutsigt det är genom att dra runt smutsen, och sen stor del fastnar på hans kläder. Hunden gör sitt för att det inte ska synas att vi städar hela tiden. Han har inte lärt sig använda toaletten, och nu när han är över 3 år gammal så har jag gett upp hoppet om att han kommer lära sig. Eftersom snömassivet har börjat smälta, även här uppe i norraste delarna av vårt land, så medför det att hunden och vi som rastar hunden drar inte grus, sand, lera och allt annat man egentligen inte vill veta vad det är, och lillkillen krälar i det. Mysigt mysigt.

Jag har även tvättat 15 maskiner tvätt. Japp du läste rätt. 15 MASKINER. Man skulle ju tro att tvättkorgarna är tomma nu. Men inte det. Den ena är halvfull, och den andra är FULL!!!!! Helt otroligt. Men jag vet vad det beror på. Lillkillen, han krälar ju i allt, och smutsar ner sig något hemskt. ;-) För det är ju inte så att hans mamma är lat med jämna mellanrum och låter det gå för länge mellan tvättperioderna. Nä nä, skyll inte på föräldrarna i det här läget. ;-) Nä då, det är inte ens hans fel. Vad som har hänt är att när vintern kom så hade jag inget smidigt ställe att hänga sängkläder och handdukar på, och då struntade jag till stor del att tvätta sånt. Sen nu när varmare temperaturer kommit hit upp och vi kan ställa torkställningarna ute, då blev det tvätta av kan jag lova.

Tur att man har en karl som älskar att laga mat. Annars hade det blivit burkmat åt ungarna och mackor åt mig. Jag är för trött efter en dags städande, och nu har det blivit flera på raken. Men fint har vi det i alla fall en kvart. :-D Sen åker leksakerna fram och det ser ut som en orkan har åkt fram, och det har det väl, två närmare bestämt, Lilleman och miniman.

Nu ska tvätten från igår vikas undan och en ny maskin startas.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0