Spöken

Jag och sambon har länge misstänkt att vi har spöken här i radhuset. Fast det kan ju lika gärna bara vara ett spöke.

Barnen har leksaker som låter. Konstigt va?!? Bland annat så har vi köpt en leksaks mobil med knappar, trycker man på knapparna så pratar en röst på engelska: "information, how may I help you?" eller så ringer den, en gullig liten anka som spelar 30 olika melodier, och en bilratt med knappar till förbannelse, och ALLA knappar låter.

Flera gånger så har ankan låtit fast ingen har varit där och tryckt. Nu tänker alla, mmm visst, något låg säkert emot ankan och startade den. Det köper jag.

En kväll när jag låg och nattade miniman, och jag trodde att äldsta pojken och sambon var nere och tittade på tv. Då gick ratten igång. Jag tror det var 10 gånger på raken (så brukar det låta när den äldre leker med saker som låter, man trycker frenetiskt på knapparna). Helt plötsligt hör jag hur sambon kommer ut ur sonen sovrum och går ner för trappan. Då tystnar leksaken. Det visade sig att han höll på natta den äldsta. Hunden var med i sonens rum, katten låg i sängen med mig och miniman. Det fanns ingen på bottenvåningen som kunde tryckt på leksaken, och den låg platt på golvet. Säkert ett fabriksfel.

Sen har vi mobilen. Jag minns inte riktigt vad jag gjorde, jag tror att jag diskade. Båda barnen kring fötterna, och hunden sov i sin fotölj, och jag har för mig att katten låg och latade sig i fönstret. Då gick mobilen igång. Det var som att en knapp hade blivit intryckt och hakat upp sig. Jag gick till leksakstunnan och grävde fram den, när jag fick fingrarna på den, då tystnade den. Sen höll jag in en knapp för att se om den skulle haka upp sig igen. Då visar det sig att håller man in knappen, då kör den sin ramsa och blir tyst. Hmmm, lite läskigt, men det går säkert att förklara det också.

Så en kväll för ett par veckor sen, då pratar jag i telefonen med min moster. Barnen låg och sov, eller höll på att sövas. Fjärrkontrollen till tvn låg på vardagsrumsbordet, ingen i närheten av den. Helt plötsligt så stängs tvn av. Inte helt, utan gick till standby läge.

Har ni förklaringar så vill jag gärna höra dom. Ingen som har bott i radhuset är död. Alla lever.

Hej svejs i lingonskogen.

Kommentarer
Postat av: blondiie

Jasså? dom har kommit fram nu?
Skickade dom förra veckan nämligen =D

Alex leksaker brukade med göra så, tills jag upptäckte att det var när batterierna var på g att ta slut.

kram på dig min kära vän. saknar dig

2008-04-24 @ 20:35:09
URL: http://blondiies.blogg.se
Postat av: Gammelmoster

Det där händer hela tiden....jag tror att det dels beror på att batterierna håller på att ta slut, i kombination med att elektroniken i dessa leksaker nog inte håller superkvalitet...nån lite kortslutning här och där...

Min tv stänger av sig om kanalen som är på slutar sända...jag tror de kallar funktionen "intelligent", men den kanske skulle döpas om till "läskig"?

Kramiz

2008-04-26 @ 20:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0