Gammal sanning

Ett gammalt ordspråk säger, hur mycket man än vrider och vänder på sig så har man alltid arslet bakåt. Det stämmer.

Det vart inte mycket sömn i det här hushållet i natt. Ett nytt företag har kommit till vår bostadsförening och kontrollerar fjärrvärmen. För att se vilket flöde vi har drog dom på alla element i hela radhuset på fullt, och tog termostaten. Säkert för att man inte ska vara där och sänka värmen när det blir bastuvarmt i huset, och man känner att man har för mycket kläder på sig när man är naken.

Värmen i huset resulterade i att våra två änglar, nej dom är fortfarande monster, inte sov så bra i natt. Kl 05:00 gav den lilla upp, och det gjorde jag också, men det var sambon som gick ner med honom, och där dög det minsann att somna på fem röda. (Vilket bekräftar min teori, sambon har köpt in sig i deras terroristcell och det är mig dom är ute efter).

Vid 7-tiden hade även det stora monstret sovit klart, fast ändå inte. Han vaknade inte bara på fel sida av sängen, utan fel sida av kommunen.

Vi åt alla frukost tillsammans, och sen duschade jag. Kors i taket, det är inte ofta det händer. Allt ska ju fixas innan jag kan få den tiden för mig själv. Sen ibland så prioriterar jag sömn eller mat över hygienen. Har man sovit 4 timmar ett par dagar i rad, då skiter man fullkommligt i hur man luktar, bara man får sova.

När jag kom ut ur duschen upptäckte jag att vi hade 40 min på oss innan vi skulle vara på sjukhuset för en kontroll av mina leder. Jag var naken, den minsta låg och sov i en skitig body, och den äldre sprang runt i en skitig body, stövlar och mössa och sa brum-brum. Han fattade nog inte vad allt rabalder handlade om, han var ju redan påklädd. Hans pappa förklarade för honom att det är faktiskt fortfarande vinter i vår del av landet, och lite mer kläder måste man ha på kroppen när man går ut. Otroligt nog kom vi bara 10 min försent till läkarbesöket.

När vi var klara så mötte vi barnmorskan som förlöste den äldre av monstrena. Hon är övertygad om att vi har dom vackraste barnen i världen. Då blir man 4 meter hög och 2 meter bred, och extremt stolt. Och vår äldsta charmade henne totalt, hon går nu runt och tror att han är snäll och väluppfostrad. HAHAHAHAHAHAHAHA vilket skämt. Kanske borde hyra ut honom till henne. Jag betalar.

Våren har gjort tappra försök här uppe, men snön hänger envist kvar, samma med isen på vägarna. De stora vägarna är isfria, men inne på vårt område har vi fortfarande en isgata. På vissa platser bildas det dock sjöar av smältvatten. Är man inte framme och gör en isränna till närmaste brunn så försvinner denna sjö aldrig, utan blir bara större och större. Sen är det ju även en fördel om man skottar fram brunnen. Att göra en isränna är ett utmärkt sätt att jobba bort frustrationer och irritationer. Du hackar isen precis så hårt som du vill, den klagar inte. Både igår och idag har jag gjort isrännor. Jag inbillar mig nämligen att våren kommer fortare om jag hjälper till att få bort smältvattnet.

Men idag när jag stod där och hackade, så kom sambon ut, undrade om jag hellre ville ha ett spett istället för en spade att hacka med. Nä då, spaden duger säger jag och tittar upp. Då står han med sin plastguitarr och ska spela guitar hero III. JAG VILL OCKSÅ!!! Fan då förlorade man i alla fall. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0